Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
JB NORD --- dieren --- katten --- prentenboeken --- verhalenbundels --- Fiction --- Handpoppen --- Jeugdboeken --- Katten --- Prentenboeken --- didactisch materiaal --- Kindergarten --- Dutch literature --- prentenboeken (genre)
Choose an application
Het materiaal uit "Het Huis vol Gevoelens en Axen" bevat impulsen voor meer dan 25 verschillende soorten activiteiten : in geleide groepsmomenten, als aanbod in hoeken, individuele opdrachten en individuele interventies, ... De impact van 'Het Huis vol Gevoelens en Axen' is voelbaar op het individueel functioneren (emotioneel welbevinden), op de omgang met elkaar en op het klas- en schoolklimaat. Doel : de waaier aan gevoelens in zichzelf en anderen kunnen onderscheiden, beschrijven en benoemen; een kader bieden om de verschillende relatiewijzen bij zichzelf en bij anderen waar te nemen en te benoemen ; interacties tussen mensen beter begrijpen.
471.4 --- ervaringsgericht onderwijs --- sociaal-emotionele opvoeding --- 305.9 --- 415.3 --- 478.9 --- Axenroos --- Emoties(Gevoelens) --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Ervaringsgericht lager onderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- axenroos --- didactisch materiaal --- emoties --- spelen --- verhalen --- 37.032 --- Communicatie --- Emoties --- didactiek kleuteronderwijs --- Sociale psychologie ; overige onderwerpen --- Uitvoerende functies --- Overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material
Choose an application
Wardje lijkt een ongehoorzaam konijntje. "Eet je bord leeg", zegt mama. Maar Wardje luistert niet. "Ruim je speelgoed op", zegt papa. Wardje blijft ongehoorzaam. Zelfs wanneer papa veel lawaai maakt, kijkt Wardje niet op. Papa en mama beseffen dat er meer aan de hand is. De dokter ontdekt dat Wardjes oren niet goed werken. Gelukkig brengt een speciale pet van een professor een oplossing... 'Met eten mag je niet spelen', zegt mama. 'Opruimen, Wardje!' roept papa. Mazar Wardje speelt gewoon verder. 'Wardje luistert niet', zucht mama. 'Hij is ook zo koppig en wil niet praten.' 'Zo'n stout konijn hebben we nog nooit gehad', moppert papa Of is er iets mis met Wardje? (Bron: covertekst)
Dutch literature --- doofheid (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Koppig zijn --- Stout zijn --- Slechthorenden --- Doven --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Zintuigen --- Geluiden --- Gehoor --- PXL-Education 2019 --- kleuterdidactiek --- zintuiglijke waarnemingen --- didactisch materiaal --- kinderboek --- prentenboeken --- slechthorenden --- Dove kinderen --- Fiction --- Jeugdboeken --- Slechthorende kinderen --- doofheid --- technologie --- verhalen 4-7 jaar --- Doven en slechthorenden (jeugd) --- Doven en slechthorenden --- Koppig zijn (jeugd) --- Koppig zijn ; verhalen --- Prentenboeken ; informatief --- Prentenboeken ; verhalend --- Stout zijn (jeugd) --- Stout zijn ; verhalen --- Horen : kleuteronderwijs --- 052962.jpg --- JB MINN --- Doofheid. --- Koppig zijn. --- Slechthorendheid. --- Stout zijn. --- Koppigheid --- Slechthorende --- Dove --- Zintuig --- Geluid --- Leesboeken ; kleuters.
Choose an application
"Doelstellingen Vlaanderen" bevat de doelen voor elk anker van Schatkist in de volgende netten : Gemeenschapsonderwijs (ARGO), Katholiek basisonderwijs (VVKBAO) en Onderwijs van steden en gemeenten (OVSG).
371.67 <4-11> --- 373.2 --- aanvankelijk lezen --- aanvankelijk rekenen --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- sociaal-emotionele opvoeding --- taalontwikkeling --- 471.4 --- Nederlands --- didactiek --- ontwikkelingsmaterialen --- 471.41 --- 471.42 --- Handpoppen --- Kleuteronderwijs --- Ontluikende geletterdheid --- Schoolboeken --- Taal --- Wiskundige initiatie --- didactisch materiaal --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Taalhoeken --- Taalontwikkeling --- Taalopvoeding --- 471.41 ) Taal en verbale expressie --- 472.1 --- Kleuterschool: taal --- 373.2 Kleuteronderwijs --- 371.67 <4-11> Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen--Oost-Europa --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen--Oost-Europa --- didactiek kleuteronderwijs --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Didactiek algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactiek; algemeen --- Sociale en emotionele vorming --- Wiskunde --- Didactiek. --- Kleuteronderwijs.
Choose an application
België 10+1! bestaat uit 8 spelen over ons land. Je kunt er alleen mee aan de slag of met andere kinderen. Ontdek steden, gemeenten, provincies en gewesten met de Ronde van België en zeven andere gezelschapsspelen
Aardrijkskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 476.1 --- didactiek --- educatieve spellen --- spelmaterialen --- wereldoriëntatie --- 981 --- Aardrijkskunde --- België --- Brussel --- Lager onderwijs --- Provincies --- 2e graad l.o. --- 3e graad l.o. --- 471.4 --- 8-12 jr --- Didactisch materiaal --- Provincie --- Spel --- Testjens --- Wereldoriëntatie --- 476) WERELDORIENTATIE O.N. --- belgië (ler) --- provincies (ler) --- spel --- wereldorientatie --- 476.3 --- Aardrijkskunde ; basisonderwijs --- Provincies ; België --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- Didactiek; algemeen --- Wereldoriëntatie; algemeen --- staatsinrichting --- Educatieve spellen --- Educatieve spellen. --- Staatsinrichting --- WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of geography --- staatsstructuur --- provincies --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Didactics of primary education --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- Belgium --- 2e graad l.o --- 3e graad l.o --- 476) WERELDORIENTATIE O.N --- wereldoriëntatie --- België --- Wereldoriëntatie --- belgië (ler) --- Provincies ; België --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen
Choose an application
Kinderen ervaren vaak verlies. Tijdens het spel leren kinderen omgaan met verliezen door bijvoorbeeld niet op te geven en nogmaals te proberen: misschien lukt het de volgende keer beter. Kinderen worden echter ook geconfronteerd met ingrijpend verlies waardoor hun leven kan veranderen: ouders die scheiden, het verdriet bij de eerste schooldag, een vriendje dat kanker krijgt of een (groot)ouder die sterft.Een kind leert omgaan met deze betekenisvolle verliezen, soms alleen, soms met de steun van anderen. In een vertrouwde en veilige omgeving zoals thuis of op school kan een volwassene het kind uitnodigen om stil te staan bij het gemis. Ruimte voor verdriet geeft een leidraad welke woorden te gebruiken, hoe om te gaan met gevoelens en gedachten, hoe het kind doorheen de verwerking te begeleiden.De auteurs hebben, vanuit hun jarenlange praktijk in het omgaan met kinderen met een verlieservaring, deze leidraad opgesteld. Het is een weg die door het kind kan bewandeld worden samen met ouders, leerkrachten, opvoeders en hulpverleners
#PBIB:+105.99 --- Dood --- Verdriet --- didactisch materiaal --- dood --- kanker --- kinderen en rouw --- prentenboeken --- rouw --- verdriet --- verliesverwerking --- 418.7 --- afscheid nemen --- psychologie --- 415.3 --- 605.91 --- Dementie --- Dood(Kinderen en dood) --- Echtscheiding --- Troosten --- Verlies (emotie) --- Ziek zijn --- kinderen --- kwaadaardige gezwellen --- rouwverwerking --- spelen --- troost --- 476.1 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Didactisch materiaal --- Huisdier --- Kanker --- Kind --- Kinderen en dood --- Kleuteronderwijs --- Psychologie van leven en dood --- Rouw / rouwverwerking --- Rouw --- Rouwproces --- Sterven en dood (dood) --- Verdriet bij kinderen --- Verdriet om verlies --- Verhuizen --- Verlies --- Verliesverwerking --- Verloren lopen --- Ziekte --- 418.7 ) Begeleiding van nabestaanden --- overlijden --- rouwen --- scheiden --- verlies --- ziek --- 393.7 --- 616.052 --- Communicatie --- Gezin --- Kinderen --- Patiënten --- Psychologie --- 478.8 --- Dood : basisonderwijs --- Dood : kleuteronderwijs --- Kanker : kinderen --- Verdriet : kinderen --- Verlies : hulpverlening --- Verliessituaties --- 063076.jpg --- 063077.jpg --- 063078.jpg --- Rouwproces ; kinderen --- didactische set --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Omgaan met verdriet --- stervensbegeleiding, dood, rouw, begeleiding van nabestaanden, zelfmoord --- Uitvoerende functies --- Oncologie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: Rouwproces) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Differentiatie --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- #PBIB:+108.31 --- Lezen --- JB BODE --- emoties --- grootouders --- 433.7 --- 433.75 --- 471.44 --- Emoties(Gevoelens) --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Lager onderwijs --- kinderboeken --- Grootouders --- Jeugdboeken 6 jaar --- Sterven --- kind en dood --- verhalen ; kleuters --- Dood ; verhalen --- Dood en kinderen ; verhalen --- Grootouders ; verhalen --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Voorleesverhalen ; basisonderwijs --- Dood - prentenboek --- Dood; kinderen --- Grootouders - prentenboek --- Jeugdboeken --- Prentenboeken --- Rouwproces : kinderen - prentenboek --- 062954.jpg --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- gevoelens --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek - kinderboeken --- Sociale en emotionele opvoeding --- 063074.jpg --- Kanker (Leukemie) --- 062955.jpg --- Kanker (Oncologie) --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het lager onderwijs --- ziektebeleving --- emotionele opvoeding --- 700 Pedagogie --- 772 Basisonderwijs --- differentiatie --- verschillen --- 474.23 --- basisonderwijs --- didactiek --- differentiërend onderwijs --- 454.23 --- 474.21 --- Ervaringsgericht onderwijs --- Evaluatie --- Klasdoorbrekend werken(Klasoverschrijdend werken) --- Omgaan met verschillen --- Taakgericht taalonderwijs --- Diversiteit --- Evaluatie (Beoordeling) --- Klasdoorbrekend werken --- Taakgericht onderwijs --- evaluatie --- Differentiatie ; lagere school --- Differentiërend onderwijs ; basisonderwijs --- 450.46 --- 061173.jpg --- Differentiatie: lagere school --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- #KVHB:Kinderpsychologie --- #KVHB:Rouwproces --- #KVHB:Verlieskunde --- (kind) --- 174.5 --- Emoties (Gevoelens) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontwikkeling van kinderen --- Rouw (verlies) --- 418.7 )* PSYCHOLOGIE VAN LEVEN EN DOOD --- sociaal-emotionele opvoeding --- Begeleiding --- Emoties --- Kinderen met emotionele en psychosociale problemen --- Veranderingen --- Verdriet ; kinderen --- Rouwproces : kinderen --- Troost --- 062953.jpg --- rouwbeleving --- verlies (psychologie) --- PXL-Education 2017 --- voorleesboek --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Oncology. Neoplasms --- Dutch literature --- ziek zijn (themawoord fictie) --- kanker (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- ouders-kind relatie --- Philosophical anthropology --- Psychology --- Age group sociology --- Educational sciences --- psychologie van leven en dood --- Teaching --- interculturaliteit --- interculturele opvoeding --- multiculturele samenleving --- intercultureel onderwijs --- grootouders (themawoord fictie) --- verdriet (themawoord fictie) --- dood (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- opa's (themawoord fictie) --- Grootouders. --- Kinderen en dood. --- Kleuters. --- Rouwproces ; kinderen. --- afscheid --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Grootvaders --- Sociale opvoeding --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Kleuters --- Rouwen --- Moeders --- Jeugd --- ziekte --- 684.94 --- boekillustraties --- jeugdboeken --- kinderboekillustraties --- non-fiction --- ziek zijn --- JB VANM --- het boek, boekillustratie --- Patiënten --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Grootvader --- Grootouder --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Kleinkind --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Kleuter --- Emotie --- Moeder --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics --- Jongere
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|